
Vol trots presenteer ik u de nieuwe sponsor van de donoractie 2014. Directeur Patrick Jansen van JFPT Foodlife wil graag maatschappelijk ondernemen. Gezond leven en donorschap zijn een goede combinatie aldus Jansen. Jansen is zelf ook donor en wisselt zijn zakelijke kant graag af met goede doelen en acties.
Jansen, ooit begonnen in het familiebedrijf aan de Vechtstraat, was de derde generatie in de groentezaak. Het verkopen van spruitjes en groente is al weer lang geleden Met het Zwolse bedrijf JFPT Foodlife zit hij inmiddels in heel europa en zelfs daarbuiten. Wij van Foodlife bieden detaillisten en snijbedrijven een totaaloplossing, aldus de Zwolse ondernemer.
De drie pijlers waarop onze dienstverlening is gebaseerd zijn:
- Technology (machines en andere hardware)
- Process (advies en procesinrichting)
- Services (onderhoud en reparatie)
Dat ik ooit ben begonnen in de groentezaak en tussen de komkommers en bloemkolen ben opgegroeid is alleen maar een voordeel, aldus Jansen. Vroeger deden wij alles met de hand en nu verkoop ik machines waarmee groenten gesneden en gewassen verpakt uit de machine komen. Dat betreft is mijn bedrijf met de tijd mee gegaan.
Als je dan kijkt dat er in Nederland niet eens een fantsoenlijk donorregistratie systeem is, valt er op dit front nog zeer veel winst te behalen.